Gewichtsbeheersing met deze tips

Gewichtsbeheersing

Tegenwoordig is een fitter leven steeds meer een ding in deze samenleving. Het gaat niet eens meer per se om het afvallen, alhoewel dat wel een positief punt is. De meeste mensen zijn aangemeld bij een sportschool, waar ze dan ook regelmatig naar toe gaan. Het gaat voor velen nog wel om het afvallen, maar ook om conditietraining en de spieren trainen. Wil jij tips bij een van de al genoemde doelen? Dat kan je allemaal vinden in dit artikel.

 

Afvallen

Gewichtsbeheersing kan best wel een moeilijke opgave zijn, dat weten we allemaal. Ook wordt het steeds verleidelijker om kant-en-klare maaltijden in de supermarkt te halen. Of je haalt wat in de friettent. Dit helpt natuurlijk niet bij het afvallen. Vetmassa wordt aangemaakt en spiermassa gaat er van af, want het heeft totaal geen voedingswaarde. Bij afvallen moet je natuurlijk vooral gezond voeding innemen. Wat het handigst voor jou is, is de voedingswijzer bekijken. Hierop staat wat je dagelijks moet innemen. Ook helpt sporten natuurlijk, vooral conditie training. Hoe je dit het best volhoudt? Houd een voedingsdagboek bij!

 

Conditie

Gewichtsbeheersing begint vaak met conditie training. Je komt minder snel aan wanneer je regelmatig conditionele oefeningen doet. Bij conditie training doe je heel veel in een korte tijd. Hardloopband, crosstrainer, traplopen, boxen, etc. Dit is voor velen moeilijk vol te houden, maar dat komt omdat het verkeerd aangepakt wordt. Je moet je conditie opbouwen en niet gelijk vol gas gaan. Wanneer je een beginner bent kan je het best twee minuten hardlopen, twee minuten lopen, etc. Dit doe je dan een half uur lang. Als je dit drie keer in de week volhoudt verbeter je zo je conditie.

 

Spieren trainen

De spieren trainen is het meest lastig in de sportschool. Niet omdat de opgave moeilijk is, maar omdat je pas echt resultaat ziet na ongeveer een jaar. Na een jaar kom je ook echt bij qua spiermassa. De belangrijkste tip is het volhouden. Je komt er wel. Eet voldoende en train hard. Maar kijk uit, doe niet meer dan dat je lichaam aan kan.